niedziela, 4 sierpnia 2013

КАК Я ПРОВЕЛ ЭТИМ ЛЕТОМ

Postanowiłem zrezygnować z oddzielnej strony INNE PASJE. Z książek zrobiłem zbiorczy post pod datą 4 sierpnia 2012, a resztę będę publikował na bieżąco na głównej.


Zacznę od świeżego przedstawiciela kina rosyjskiego- filmu КАК Я ПРОВЕЛ ЭТИМ ЛЕТОМ, znanego również pod ang. tytułem How I ended this summer. Film świeży, choćby dzięki nieznanym mi twarzom obu aktorów (b. lubię Dorocińskiego, ale trochę dużo go ostatnio) odgrywających jedyne role (głosów ze słuchawki nie liczę). 
Aż dwóch aktorów, ale to NATURA jest dla mnie głównym bohaterem dzieła: surowa przyroda wyspy Morza Czukockiego (Ocean Arktyczny), której nijak nie da się okiełznać-można jedynie próbować zrozumieć, co, zresztą, jest profesją naszych bohaterów. Przez cały film towarzyszy nam "buczenie" wiatru/morza w tle i niemal odczuwalny chłód,wiatr, wilgoć i sól w powietrzu. Nie będę zdradzał fabuły, choć tej z grubsza nie trudno się domyśleć mając na wyspie młodego studenta i starego polarnego wygę. Podpowiem tylko, że to "lato" pozostawi ślad również w Waszych głowach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz