środa, 27 listopada 2013

POMOŻECIE?




Do niedawna za najbardziej uniwersalny przyodziew uważałem bluzy polarowe o gramaturze 100g/m2, które nosiłem saute, doppel gdy zimniej, jako izolacja pod gore, smocka, windshirt, backup w plecaku czy sakwie, a nawet pod sportową marynarkę. Obie moje "setki" Alviki dokończyły żywota, a ja stanąłem przed wyborem ich, cioranego na wszelkie możliwe sposoby, następcy. Tym razem- gładkiego i elastycznego.


Moje typy to:
  • Kwark, najchętniej model 080080- prosta techniczna bluza z Polartecu Power Stretch, w wersji z kapturem, łapkami i pełnym zamkiem,

  • HiMountain Radiant pro- nie mniej ciekawa od kwarka (dziś mierzyłem) bluza z kapturem.
Tydzień temu napisałem maila do marketingu HiM z prośbą o przesłanie zdjęcia o lepszej jakości niż te ogólnodostępne w sieci. Do dziś cisza...

  • Kanfor Simo- nowy produkt firmy p. Janusza, doskonale mi znanej z kilku modeli czapek i rękawic.



  •  Mountain Equipment Elipse Hooded- bardzo ciekawy model uszyty z Tecnostretchu z wysoooką gardą (kominiarką) i ukośnym zamkiem,




oraz prostsze, niemal bieliźniane uszyte z Tecnostretchu
  • Barracuda Peak- wysoka stójka, asymetryczny zameczek i wiele pozytywnych opinii,

  • Attiq Baltoro- nowy model z...po prostu, nowy model.
Rozpiętość jest spora: 2 materiały, różne kroje, nie mówiąc o kilkuset złotowej różnicy cenowej. 
Nie jest tez przypadkiem, że, poza Eclipsem, wszystko to wyroby made in Poland.
Jaki jest Wasz wybór? Co polecacie?
A może model spoza tej puli?


4 komentarze:

  1. Mam to Mountain Equipment Elipse Hooded cudo i jest rewelacyjne. Mam też bluzę z Powerstr. i też bym nie wymienił na nic innego

    OdpowiedzUsuń
  2. A ta bluza z power stretcha jakiego producenta?

    OdpowiedzUsuń
  3. Michał,

    poczytaj http://ngt.pl/1384,kwark-080040-power-stretch-pro.html
    polecam Ci jednak krótki zamek, wiesz dlaczego. Kangurki rules i jusz!

    Jeśli nie jesteś absolutnym zmarźluchem zmień Power Stretch Pro na ten materiał http://tiny.pl/qrgn7
    Jest circa 30% tańszy, z zewnątrz pokryty cordurą, czyli dużo bardziej wytrzymały, od spodu przyjemny jak wełna (przetestowałem sporo różnych wełenek i mało która dorównuje temu materiałowi)

    Sołtys ma od jakiegoś czasu taki PS z cordurą, można poczytać u niego.

    A i tak najważniejsze, żebyś bluzę dobrze dopasował, polecam się pomierzyć i sprawdzić u producenta, warto dopłacić, zwróci się, to rzecz na naście lat.

    Pozdr
    r

    OdpowiedzUsuń
  4. Barracuda Peak, ja mam Elbrusa, czyli wersję damską, jestem mega zadowolona!!! niedrogo, a jakość wysoka, polecam

    OdpowiedzUsuń